Thursday, 2 July 2015

TIPS TURUNKAN BERAT BADAN

Salam ..haiii..hellooo...

::::: TIPS UNTUK MENURUNKAN BERAT BADAN :::::

Bagi mereka yang memiliki berat badan berlebihan , sudah tentu sentiasa memasang azam mahu menurunkan berat badan .

Memang bagus untuk anda memasang azam tersebut agar badan menjadi langsing semula .

Bukan semata-mata kerana cantik tetapi juga untuk faktor kesihatan dan psikologi kerana masalah ini turut menjejaskan rasa percaya terhadap diri sendiri .

Berikut adalah 7

 tips mudah yang boleh anda terapkan dalam kehidupan anda .

1. SAYA BOLEH !

   = Tanamkan azam itu dalam diri anda . Yakin anda boleh melakukannya . Apa saja godaan yang datang , sentiasa ingat azam anda itu .

   = Jadikan mereka yang telah berjaya menurunkan berat badan sebagai motivasi anda untuk berjaya seperti mereka . Sentiasa berfikir POSITIF ..

2. SARAPAN ADALAH WAJIB

   = Jangan sesekali meninggalkan sarapan pagi anda . Tak perlu makan sarapan yang berat , cukup sekadar ROTI , TELUR , atau jika tiada masa , anda boleh makan PISANG , YOGURT atau makanan yang mengandungi serat dan protein . Ia akan membuatkan anda berasa kenyang sehingga tengahari .

3. MAKAN DENGAN TERATUR

   = Amalkan makan secara teratur dan jadikan ia sebagai rutin anda . Kadar metabolisme anda akan menurun apabila sedang lapar dan keadaan ini tidak begitu elok jika anda sedang berusaha untuk menurunkan berat badan .

   = Bagi menghindari keadaan tersebut , sediakan pola pemakanan yang anda boleh ikuti dan jadikan rutin setiap hari .

4. BANYAKKAN PENGAMBILAN SERAT

   = Serat amat penting untuk membantu menurunkan paras kolestrol selain melancarkan proses pada saluran pencernaan .   

   = Malah , serat juga membantu mempercepatkan rasa kenyang dan ini akan membantu anda untuk mengurangkan kuantiti makanan yang diambil .

5. LAKUKAN SENAMAN DAN BERSUKAN

   = Salah satu senaman yang paling mudah , menjimatkan dan boleh dilakukan bila2 masa adalah berjalan kaki .

   = Aktiviti berjalan kaki boleh dilakukan sekurang-kurangnya 15minit . Bersukan bukan sekadar membantu menurunkan berat badan tetapi juga menjadikan tubuh lebih sihat dan "fit" .

6. MINUM AIR YANG CUKUP

   = Pendapat pakar kesihatan mengesahkan apabila anda minum air kosong yang mencukupi . Ia membantu anda menghindarkan diri daripada makan secara berlebihan . Oleh itu minumlah sekurang-kurangnya 3liter sehari..

7. DENGAN SAPUAN MUDAH WDEC
  
   = Hanya sapu WDEC di nadi sahaja iaitu nadi tangan, nadi leher dan kawasan ari-ari dimana  3 tempat wajib dan sapuan tambahan dikawasan berlemak dan ia mampu menurunkan berat badan anda.

Anda inginkan tubuh sihat dan terhindar dari penyakit ? Oleh itu jangan berputus asa dalam usaha anda untuk menurunkan berat badan .

Ia bukan sekadar untuk kelihatan langsing dan cantik , tetapi juga untuk menjaga tahap kesihatan anda .

Selalulah memotivasikan diri anda agar matlamat anda berjaya dicapai .

Jom layan testimoni KURUS dari pengguna tegar WOMEN DESIRE ESSENTIAL CREAM.


CEPAT DAPATKAN SEKARANG UNTUK PROMOSI RAMADHAN SAHAJA YER..

UNTUK ORDER :
WHATSAPP 0129464947

FACEBOOK :
MUMMY VITAMINCHAT

NAK COD/ BY HAND ?

KOTA BHARU,
WAKAF CHE YEH,
TESCO,
KB MALL.

2 comments:

permatamama said...

memang sarapan pagi penting dalam menurunkan berat bdan

Alynn Mueez said...

Yer permatamama kan..jangan skip sarapan.. :-)