Wednesday, 26 February 2014

Akibat Merokok Badan Binasa

Salam 1 Dunia...Salam 1 Malaysia...

Merokok ni Ya Allah.......memang ramai sangat yang suka merokok... sedap sangat ke rokok tu...hehehe

Ke dia tak tau yang merokok ni membahayakan kesihatan diri sendiri..pada semua pun bahaya...

Bukan ape....saya ni nak bagi nasihat sebab sayangkan korang lah!

Orang lain sayang diri kamu...Kamu tak sayang diri sendiri ker.....sedih dengar kan....



TAU TAK KESAN-KESAN MEROKOK ni.....oiiii bahaya la.....

Take time nak jadi...bila dah jadi penyakit ni mulalah nak menyesal...hurmmmm....takde gunana dah....

mari sini Alynn nak kongsikan

APA AKAN JADI PADA PEROKOK TEGAR Ni....

Perokok akan mendapat :


  • Kanser perut
  • Kanser usu dan rahim
  • Kanser mulut
  • Kanser Esofagus
  • Kanser tekak
  • Kanser paru-paru
  • Penyakit saluran pernafasan
  • Stroke
  • Osteoporosis
  • Penyakit jantung
  • Kemandulan
  • Melahiran bayi yang cacat
  • Keguguran bayi
  • Bronkitis
  • Batuk
  • Penyakit ulser
  • Otot sentiasa lemah
  • Penyakit gusi
  • Mulut berbau dan gigi kuning

Hah ! Tengok la tu banyaknya bakal dapat pingat....hehehhe

Meh nak cite pasal kesan-kesan plak....

Kesan Pada Diri Sendiri
  • Cepat letih dan masalah di atas tu lah....

Kesan Pada Orang lain
  • Kerosakan tisu dan sel-sel di ruang dalaman dalam badan

Kesan pada Ibu Hamil
  • Baby mungkin akan pramatang, tumbesaran terencat, keguguran dan kematian janin di dalam perut

Kesan kepada Anak-Anak
  • Boleh mengidap penyakit paru-paru, athma, batuk dan lelah

Kalau ada niat nak berhenti tu..Alhamdulillah..Berhentilah sebelum terlambat...

Kalau yang nak berhenti tetapi susah nak berhenti boleh cuba amalkan VIVIX..

Dah ada yang berjaya berhenti merokok dengan mengamalkan Vivix ni..Alhamdulillah dalam masa 2 minggu dah tak sedap rasa rokok.... Biiznillah....

Haaa...Jangan Tak tau...bukan perokok jer boleh minum vivix ni....semua boleh amalkannya mengikut penyakit masing-masing la....Nak tau kelebihan VIVIX boleh klik sini.


VIVIX


  • Vivix mengandungi campuran unik botani Polyonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivik begitu unik.
  • Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan.


Setiap 4 campuran tumbuhan semulajadi tersebut mempunya fungsi dan kelebihan masing-masing...

Nanti lah..next entry plak yer...masa dah mencemburui ku..hehehe

Jumpa lagi yer.... :)

Kepada sesiapa yang berminat nak cuba ViViX ni..boleh hubungi Alynn di talian seperti dibawah yer...

Nak dapatkan konsultasi percuma pun boleh....


ALYNN MUSTOFA

SMS/WHATSAPP : 012-9464947

PM FACEBOOK : Mummy Vitaminchat

ID SHAKLEE  : 1092346


2 comments:

Hafizul said...

Semoga ramai yang sedar dan berhenti menjadi perokok..aminnn..hehehe

Alynn Mueez said...

Amin....sedarlah wahai insan....hehehhehe