Wednesday 19 February 2014

CARA NAK HILANGHKAN BAU BADAN

Assalamualaikum.....Welcome welcome to my blog sihat cantik (chatchantek.com)...

Zaman sekarang ni cuaca sangat panas kan..Sampai habis basah baju sebab peluh kuat sangat..betul tak ??
Tapi bagus sebenarnya kalau nak jemur/ sidai baju..cepat kering..hihiihihii..

Kalau panas sangat ni, tak leh lari dah dengan masalah peluh yer...Bila peluh keluar banyak maka badan pun mulalah keluarkan perfume. Kalau sedap takpe! Ni bau semacam kurang enak...kalau duk sebelah orang len mau pengsan di buatnya...hahhahahhhaa

Macam Mana Nak Hilangkan Bau Badan ni???eeeee.....


5 TIPS HILANGKAN BAU BADAN



1  => Kerapkan Mandi 


  • Kerap kan mandi setiap hari. Kalau kat ofis yang ada bilik mandi tu boleh lah kerapkan mandi supaya badan tak berbau. Gosok di tempat yang selalu berbau biasanya di kawasan ketiak.


2  => Kurangkan makanan Pedas



  • Bila kita suka makanan yang pedas, ia membuatkan kita cepat berpeluh. Bila berpeluh mulalah bau badan keluar.kan?? Kurangkan yer...


3  => Control Pemakanan Seharian

  • Masak sendiri lagi bagus kan. Elakkan makanan yang tak berkhasiat seperti makanan segera, berminyak dan makanan yang di proses menggunakan bahan kimia. 
  • Bau badan berkadar langsung dengan sistem perkumuhan kita. Kalau kita makan makanan tak berkhasiat, badan akan memproses dan badan kita akan menghadam makanan tersebut dan akan mengeluarkan bau badan.


4  => Jangan Gunakan Deodorant

  • Deodorant ni sebenarnya memberi makan kepada bakteria tersebut. Ia akan membantu bakteria cepat membiak dan cepat mengeluakan bau badan.
  • Kalau nak guna deodorant jugak, bole gunakan deodorant yang anti-perspirant. Ada jenama DR.Mist kat farmasi. Ia bebas bahan kimia dan pewangi.


5  => ALFALFA SHAKLEE


YES!! Alfalfa memang bagus untuk menghilangkan bau badan.


  • Amalkan makan Alfalfa
  • Alfalfa ni sejenis anti-bakteria dan membantu membuang toksin dalam badan kita. Nak tau, toksin ni lah yang menyebabkan bau badan semacam tu.

Selain itu juga, 

ALFALFA ini juga membantu dalam mengawal kadar kolesterol bagi wanita dan lelaki, boleh juga mengurang inch loss (dengan tambahan LECITHIN), dan juga boleh merawat masalah keputihan wanita (tambahkan GLA COMPLEX).

Haaaa....Banyak kan kegunaan Alfalfa ni selain menghilangkan bau badan..


Apa lagi, Order lah sekarang!

Harga semua mampu miliki!



Boleh Hubungi:

ALYNN MUSTOFA
SMS/WHATSAPP : 012-9464947
ID : 1092346




<<< SIHAT CANTIK DENGAN SHAKLEE >>>

1 comment:

cahaya said...

cahayacinta.com
cantik tak susah nak atasi mudha sahaja