Sunday, 9 March 2014

Boat Karam Antara Laut Dan Sungai

Haiii...salam semuaa....

Pernah tengok kapal karam yang real punya??

Ini lah dia kapal nelayan yang karam tu...

Kapal nelayan ataupun dipanggil boat nelayan ke laut lah senang.

3 4 hari lepas ada bot yang nak ke laut tiba2 karam di bibir laut (muka laut). Biasa lah nelayan kawasan rumah Alynn ni ramai.
Boat pun besar-besar jugak.

Keadaan masa tu angin terlalu kuat menyebabkan boat tu tak terkawal lalu terbalik dan tenggelam dalam laut...

Ramai yang pergi tolong tapi tak berjaya..kapal yang berat tu terus tenggelam..

Nasib baik anak kapal semua selamat. Sempat berenang ke muara sungai.

Bayangkan angin yang kuat dan ombak yang besar tapi Allah selamatkan mereka. Syukur!

Operasi menarik kapal tu dalam sehari setengah dari muka laut sehingga lah ke muara sungai depan rumah Alynn. Sama-sama tarik san tunda dengan kapal yang lain.

Bila dah sampai ke muara sungai senang lah sikit nak tarik naik ke pengkalan pulak.

Ni yang dah sampai di muara sungai dah ni...

Lepas tu, nasib baik ada jentera boleh tolong tarikkan boat tu sampai ke darat. Kalau tak reput tengah-tengah sungai laaa..

Kesain pemilik boat tu..Banyak jugak yang nak kene baiki tu..Semoga mereka tabah dengan ujian ni.

4 comments:

Hafizul said...

Inilah antara cabaran yang harus di lalui oleh pencari rezeki di laut...emmm

suri said...

bukan mudha nak berhadapan laut nak cari ikan di seru rezeki

Alynn Mueez said...

Betul hafizul..kita dapat ikan senang je kat lasar..huhuhu

Alynn Mueez said...

Betul suri...laut ni tempat luas...xde orang plak tu..