Monday, 17 March 2014

Kelebihan dan Keistimewaan SR Vitamin C Shaklee

Salam Sejahtera...

Bila kita cakap jer vitamin C ni mesti kita terus teringat dengan Buah Oren / Sunqist kan..

Boleh tak kita makan 7 biji buah oren setiap hari? Haaaa...rasa tak larat kot...
Tapi kalau makan vitamin c (SR Vita C Shaklee) ni, just telan 1 tablet jer, dah sama macam kita makan 7 biji buah oren. So yang mana better..ehhehe..

Kalau Alynn 2 biji sehari ok lagi kalau 7 biji buah sunqist tu malas dah nak makan. Alynn telan je sebiji  vitamin c shaklee. Dah!





Apa kelebihan Vitamin C ni kalau kita makan hari-hari?

Jom terjah tengok!


Kelebihan SR Vita-C Plus

1 #  Mencantikkan kulit

  • Mendapatkan kulit yang cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi.
2 #  Memperbaiki sistem pendarahan
  • Kekurangan vitamin c akan mengakibatkan gusi berdarah, kulit lebam, kulit kering dan kasar.

3 #  Melawan jangkitan kuman

  • Pengambilan Vitamin C yang cukup mampu meninkatkan sistem pertahanan badan.


4 #  Mengawal sistem serangan asma dan alergi

  • Vitamin C mampu membantu menghalang radang pada tisu paru-paru daripada terjadi asma.
  • Bertindak sebagai anti-histamin dan bertindak mengurangkan risiko daripada terkena alergi.

5 #  Mengurangkan serangan sakit jantung
  • Vitamin C akan membantu mengurangkan lemak-lemak dalam darah berkumpul di saluran arteri yang akan menyebabkan serangan jantung

6 #  Batu Hempedu
  • Vitamin C membantu menghalang terjadinya batu hempedu

7 #  Memelihara kesihatan mata
  • Membantu melindungi mata terkena katarak dan gloukoma.

8 #  Mengawal penyakit gout
  • Vitamin boleh mengurangkan asid urik dalam badan

9 #  Mengawal Insomnia
  • Membantu mengawal stress dan penyakit insomnia

10 # Mengekalkan kolesterol sihat
  • Mengelakkan kolesterol dan tekanan darah, mengahlang berlakunya pendarahan hidung, skurvi dan pendarahan serebral.


Tak rugi la kalau makan Vitamin C ni yer sebab banyak sangat kelebihan pada badan kita. 

Mari dapatkan Vitamin C dengan Alynn yer..Sama-sama kita dapatkan kesihatan yang optimum! :)


Boleh hubungi Alynn di talian yang tertera di bawah.







4 comments:

Hafizul said...

Batu hempedu ni macam batu karang ke??

Hafizul said...

Emm batu hempedu tu macam batu karang ke??

Alynn Mueez said...

Aah hafizul....batu karang dekat hempedu..rupanya macam lada hitam gitu...

suri said...

suka tubuh sihat boleh buat macam-macam perkara terutama beramal