Friday, 7 March 2014

Tips Penyusuan Asas


Ramai diantara kita yang tidak tahu apakah teknik dan cara asas untuk memperbanyakkan susu badan disamping mengamalkan supplement...

Oppss....jangan salah faham..makan supplement pun kalau tak ikut tips asas penyusuan ni..susu badan kurang meriah jugak tau...


Nak susu badan sehingga memancut keluar?

Nak stok ebm dalam freezer penuh sentiasa??

Haaaa....Kena la tau tips dulu.....

Siapa nak tahu tips, sila angkat tangan..hehhehe...

Ok...Alynn akan share Tips Penyusuan Asas. Buat jangan tak buat plak...kikiki


Tips Penyusuan Asas Yang Perlu Dilakukan


#   Amalkan Pemakanan yang sihat dan berzat

  • Amalkan makanan yang berkhasiat seperti buah-bahan.
  • Elakkan minuman yang berkafein dan makan yang tak berkhasiat seperti snak ringan-ringan tu la....
  • Amalkan Set Penyusuan Shaklee untuk badan mendapatkan zat dan nutrien yang secukupnya


#  Minum Air Masak #

  • Minum air masak putih sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari. Lagi banyak lagi bagus..


#  Pam Sehingga 2-3 jam Sekali  #

  • Pam seharusnya dengan kerap supaya ada rangsangan berlaku dan boleh menghasilkan susu yang banyak.
  • Pam sekerap mungkin sehingga 2-3 jam sekali.
  • Lagi banyak kita pam lagi banyak susu yang akan keluar..


#  Hati Dan Emosi Perlu Tenang  #

  • Hati dan emosi perlulah sentiasa tenang. Jika strees dan fikiran bercelaru, tiada rangsangan yang berlaku dan susu tidak akan banyak.
  • Tau tak aliran susu akan lancar apabila kita rasa tenang.
  • Alynn selalu pam susu lihat gambar anak. Susu pun meriah jer.


#  Doa Kepada Allah  #

  • Haa..Berdoalah kepada Allah dan minta diperbanyakkan susu sehingga melimpah-limpah.
  • Doa lah sehingga diberi kekuatan dan kesabaran supaya kita dapat menyusukan anak sehingga 2 tahun.
  • Ingatlah dari mana kita datang.


Haaaa...tulah Tips Penyusuan Asas...Senang je kan...


@  ANAK KENYANG IBU SENANG KELUARGA BAHAGIA @


Sebarang pertanyaan boleh hubungi Alynn di talian yang tertera dibawah.

Nak cuba Set Penyusuan Shaklee pun boleh hubungi di talian yang sama.
Setiap belian daripada Alynn akan diberikan konsultasi percuma seumur hidup.



HUBUNGI : 

ALYNN MUSTOFA
SMS/WHATSAPP : 012-9464947
FACEBOOK : Mummy Vitaminchat
ID SHAKLEE : 1092346

No comments: