Sunday, 23 March 2014

Khasiat Garlic Shaklee Kepada Kesihatan


Salam semua....





Pernah dengar tak Garlic? Bawang putih pernah dengarkan...haaa...Garlic ni sama la bawang putih gak.

Bawang putih ni kita ingat boleh masukkan dalam masakan jer kan...tapi rupanya sangat banyak kebaikan bawang putih ni kalau diamalkan dan dimakan.

Tak leh makan bawang putih? Tak sedap? Pedas?

Hermm..sama laaa....Alyn pun kalau telan camtu memang tak leh nak telan...Tapi kalau dalam bentuk tablet boleh la telan...kan...heheheh


Produk shaklee juga mempunyai bawang putih sebab ia tahu bawang putih sangat berkhasiat pada badan kita ni...Tapi bukan dalam bentuk bawang putih la....


Jengg..jeng....jengg...





Garlic Shaklee adalah terdiri dari bawang putih dalam bentuk tablet. Botol yang sangat cute, kecil, senang dibawa dah harga semua orang mampu miliki.

Lagi pula Garlic shaklee lebih berkhasiat lagi daripada bawang putih.

Kenapa? Sebab Garlic mempunyai Alissin dimana bawang putih tidak terdapat Alissin. Alissin hanya akan dihasilkan apabila bawang putih dihiris atau dihancurkan.


Mari kita tengok apa khasiat Garlic ni..


Khasiat Garlic Shaklee Kepada Kesihatan


1.  Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.



2.  Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem imun badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.


3.  Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis.


4.  Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman.


5.  Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.


6.  Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.


7.  Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.


8.  Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.


9. Mengelakkan Odema iaitu air terkumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki.


10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus).


11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah.


12. Mampu melawan bakteria dan smeua jenis jangkitan pada:

      - Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)


      - Perut memulas (stomach upset)


      - Cirit-birit (Diarrhea)


      - Bronkitis


      - Luka-luka (infected wounds)


      - Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing.


    

Sekiranya anda atau ahli keluarga dinasihatkan mengambil ubat antibotik untuk melawan jangkitan penyakit seperti selesema, batuk, cirit-birit dll dan anda berasa khuathir akan kesan sampingan antibiotik untuk kesan jangka masa panjang, cepat-cepatlah ambillah supplement garlic yang antara kebaikkannya merupakan antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula  dah bahan sintetik yang memberi kesan pada kesihatan.



Cepat dapatkan Garlic anda sekarang!


Sebarang pertanyaan dan kemusykilan boleh hubungi saya di talian yang tertera di bawah ini.


Setiap pembelian daripada saya, konsultasi percuma akan diberikan.





3 comments:

Mie Aimie said...

until now mesti makan garlic ni..dpt kesedaran masa kerja dkt kerteh sb kt sane risiko kerja boleh terdedah dgn kanser

Alynn Mueez said...

Oyeke...baguslah...mencegah lebih baik daripada merawat kan Mie Aimie...

Hafizul said...

Emm memang bagus-bagus produk shaklee ni..hehe